Διαδρομή 6 : Κιόνια-Σαρανταριά-Πολεμίτας

Πρόσβαση - Γενική περιγραφή

Από τα Κιόνια διασχίζουμε τον εντοιχισμένο περίβολο από IV αριστερή πλευρά (δυτική)  δίπλα από το σύμπλεγμα των βράχων βγαίνουμε έξω από την περίφραξη  και ακολουθώντας πινακίδες ανηφορίζουμε με βορεινή κατεύθυνση την πλαγιά που

αντικρίζουμε. Ακολουθούμε τις πινακίδες πορείας και τα σημάδια σε κόκκινο χρώμα για να μην χαθούμε  από τα πολλαπλά μονοπάτια που έχουν ανοίξει τα μοσχάρια, σε μια  πλαγιά με χαμηλή  βλάστηση και πολύ χώμα. Μετά από ένα μικρό ρέμα βαδίζουμε στην απέναντι πλαγιά, για λίγο και καταλήγουμε  σε χωματόδρομο, πάνω σε κλειστή στροφή.

Από εδώ επιλέγουμε πορεία προς τα δεξιά μας, βαδίζοντας στο χωματόδρομο μεμικρή  ανηφορική κλίση. Διασχίζουμε μια περιοχή με καρυδιές, καστανιές, κτίσματα παλαιότερης κατοίκησης και το εκκλησάκι των Αγίων Θεοδώρων.

Στο χωματόδρομο βαδίζουμε για περίπου 40', μήκος 1 600 μ φτάνουμε στη θέση Σαρανταριά.  Χαρακτηριστικό σημείο μια σπηλιά δεξιά μας, αποκαλούμενη «γλυκοσπηλιά» και απέναντι τεραστία μουριά με μια μακρόστενη στέρνα

Ορατός είναι  ο στύλος για τη συνέχεια της πορείας μας προς  Πολεμίτα.
Αφού διασχίσουμε δασωμένη έκταση  700 μ (φτέρες πουρνάρια)  συναντάμε την αρχή του μονοπατιού που σε πολλά σημεία γίνεται καλνερίμι και μετά από 1.5 χλμ. καταλήγει στο χωριό Πολεμίτας.

Σημείωση: Στο τέρμα του καλντεριμιού και λίγο πριν από την είσοδο στα πρώτα σπίτια του χωριού, αριστερά σας υπάρχουν βυζαντινοί  ναοί, εξαιρετικής σημασίας. Πρόκειται για το Ταξιάρχη και για τον Άγιο Νικόλαο.